OP VVV, avízo výzvy č. 02_16_022: PODPORA ŠKOL FORMOU PROJEKTŮ ZJEDNODUŠENÉHO VYKAZOVÁNÍ – ŠABLONY PRO MŠ A ZŠ I (parametry výzvy se mohou ještě změnit)
Kdo je oprávněný žadatel?
- Mateřské a základní školy nezřizované organizačními složkami státu (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy zapsaná ve školském rejstříku), které mají ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, minimálně jedno dítě/žáka
- Mateřské a základní školy zřizované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy dle školského zákona (tj. právnická osoba vykonávající činnost školy zapsaná ve školském rejstříku), které mají ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, minimálně jedno dítě/žáka
Jaká je výše podpory?
- Minimální dotace na projekt 200 tis. Kč s DPH
- Maximální dotace na projekt 5 mil. Kč s DPH
Vzorec pro výpočet výše dotace: 200 000 Kč + (počet dětí/žáků školy x 2 200 Kč)
Na co lze získat dotaci?
Výzva má za cíl podporovat základy vzdělávání rozvojem čtenářské a matematické gramotnosti, kvalitnější vzdělávání dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a také podporovat společné vzdělávání. Pro podporu společného vzdělávání výzva umožňuje realizovat aktivity zaměřené na osobnostní a sociální rozvoj pedagogů nabízí vzdělávání v tématech, která se společným vzděláváním souvisejí, umožňuje vzájemné učení škol a pedagogů a personální podporu škol.
- Aktivity pro mateřské školy:
- Personální podpora
- Školní asistent
- Školní speciální pedagog
- Školní psycholog
- Sociální pedagog
- Chůva
- Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
- Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
- Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
- Usnadňování přechodu dětí z MŠ na ZŠ
- Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ
- Individualizace vzdělávání v MŠ
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
- Personální podpora
- Aktivity pro základní školy:
- Personální podpora
- Školní asistent
- Školní speciální pedagog
- Školní psycholog
- Sociální pedagog
- Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ
- CLIL (Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka) ve výuce na ZŠ
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, Inkluze)
- Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
- Tandemová výuka na ZŠ
- Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi
- Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ v oblasti inkluze
- Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ
- Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
- Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- Spolupráce s rodiči žáků ZŠ
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
- Personální podpora
Žadatelé – školy samostatně zřízené podle §16 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, smí volit pouze následující aktivity dle druhu oprávněného žadatele:
- Žadatel – speciální ZŠ:
- Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v různé časové dotaci
- Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring)
- Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
- Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- Klub zábavné logiky a rozvoje matematické gramotnosti pro žáky ZŠ
- Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
- Žadatel – speciální MŠ:
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – individuální
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ – týmový
- Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize
- Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
- Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
Jak získat dotaci?
- Podání elektronicky přes IS KP14+
- Nutnost mít elektronický podpis
- Školy si podle svých požadavků v aplikaci IS KP14+ vyberou aktivity, a tím si sestaví žádost o podporu
Jaký je termín podání žádosti o podporu?
- bude upřesněno (po ukončení procesu neformálního vyjednávání se zástupci Evropské komise)
Místem realizace projektu je celé území ČR, včetně hlavního města Prahy.