Kdo je oprávněný žadatel?

  • kraje a jimi zřizované organizace – spoluúčast 10 %
  • obce a jimi zřizované organizace – spoluúčast 10 %
  • dobrovolné svazky obcí a jimi zřizované organizace – spoluúčast 10 %
  • městské části hlavního města Prahy a jimi zřizované organizace – spoluúčast 10 %
  • příspěvkové organizace organizačních složek státu – spoluúčast 0 %
  • nestátní neziskové organizace, církve a církevní organizace, organizace zakládané kraji / obcemi / dobrovolnými svazky obcí / městskými částmi hlavního města Prahy, jejichž hlavním účelem
    není vytváření zisku a současně vykonávají veřejně prospěšnou činnost v oblasti sociálních služeb a aktivit sociálního začleňování – spoluúčast 5 %

Jaká je výše podpory?

  • Minimální dotace na projekt 500 000 Kč s DPH
  • Maximální dotace na projekt 60 000 000 Kč s DPH

Na co lze získat dotaci?

  • HLAVNÍ PODPOROVANÉ AKTIVITY – musí tvořit min. 85 % výdajů projektu
    • Projekty se zaměří na podporu infrastruktury sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách:
  • centra denních služeb;
  • denní stacionáře;
  • týdenní stacionáře;
  • domovy pro osoby se zdravotním postižením;
  • domovy se zvláštním režimem;
  • chráněné bydlení;
  • tlumočnické služby;
  • azylové domy;
  • domy na půl cesty;
  • krizová pomoc;
  • nízkoprahová denní centra;
  • nízkoprahová zařízení pro děti a mládež;
  • noclehárny;
  • terapeutické komunity;
  • odborné sociální poradenství;
  • sociálně terapeutické dílny;
  • sociální rehabilitace;
  • raná péče;
  • intervenční centra;
  • služby následné péče;
  • podpora samostatného bydlení;
  • pečovatelská služba;
  • osobní asistence;
  • odlehčovací služby;
  • sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením;
  • sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi;
  • kontaktní centra;
  • terénní programy;
  • tísňová péče;
  • průvodcovské a předčitatelské služby
    • nákup nemovitosti (celé nebo její části), která bude sloužit poskytování sociálních služeb;
    • výstavba, přístavba nebo nástavba a stavební úpravy (rekonstrukce, modernizace atd.) stávajících objektů, či zázemí (včetně vývařoven) pro poskytování sociální služby;
    • vybudování a stavební úpravy souvisejících inženýrských sítí (vodovod, kanalizace, plyn, elektrické vedení) v rámci stavby;
    • zeleň v okolí budov a na budovách (vegetační střechy a fasády, aleje, hřiště, sportovní hřiště a parky);
    • pořízení vybavení pro zajištění provozu zařízení s odůvodněnou vazbou na poskytování sociálních služeb (dlouhodobý a krátkodobý hmotný a nehmotný majetek);
    • administrativní zázemí/kanceláře včetně jejich vybavení pro výkon sociální služby;
    • kompenzační pomůcky pro výkon přímé práce s klientem, a to ve vztahu ke kapacitě sociální služby;
    • zdravotnické prostředky pro sociální služby dle § 36 zákona č. 108/2006 Sb., které jsou klientům poskytovány prostřednictvím osob s odbornou způsobilostí k výkonu zdravotnického povolání;
    • pořízení automobilu pro účely poskytování sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů;
    • pořízení asistenčních a asistivních technologií, a systémů protipožární ochrany

  • VEDLEJŠÍ AKTIVITY – mohou tvořit max. 15 % výdajů projektu
    • parkovací stání v rámci areálu nezbytné pro provoz zařízení, včetně příjezdových komunikací v rámci areálu a nezbytného doprovodného vybavení;
    • úpravy venkovních prostranství (např. oplocení, chodníky, přístupové cesty, bezbariérový přístup do objektu) v areálu poskytovatele sociálních služeb;
    • demolice původního objektu na místě realizace projektu;
    • zabezpečení výstavby;
    • projektová dokumentace stavby;
    • pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (studie proveditelnosti);
    • povinná publicita projektu
    • nákup služeb (např. školení na ovládání pořízeného vybavení apod.)

Jak získat dotaci?

  • Podání elektronicky přes IS KP14+.
  • Nutnost mít elektronický podpis.
  • Zajistit VŠECHNY požadované přílohy:
    • Plná moc
    • Dokumentace k zadávacím a výběrovým řízením
    • Souhlasné Stanovisko hlavního architekta eGovernmentu
    • Studie proveditelnosti
    • Průzkum trhu
    • Výpočet čistých jiných peněžních příjmů
    • Seznam objednávek – přímých nákupů

Jaký je termín podání žádosti o podporu?

  • 31. 5. 2021 – 3. 2. 2022 ve 14:00 hodin