Řešení: SLužby v ICT
Klient: Sdružení společností KPMG Česká republika – IKA DATA
Realizace: 03/2012 – 01/2013
Hlavním cílem projektu byla aplikační podpora FM procesů pro Českou poštu, s.p. (ČP).
Předmět projektu
V rámci zakázky byly provedeny následující činnosti:
- Etapa I – Analýza a zmapování FM (Facility Management) procesů na aplikační podporu procesů, sběr požadavků jednotlivých uživatelů, základní katalog požadavků
- Identifikace jednotlivých procesů FM, vyřazení nerelevantních procesů z evropské normy
- Identifikace vlastníků jednotlivých FM procesů
- Strukturované rozhovory s vlastníky jednotlivých FM procesů vedoucí k strukturovanému popisu procesů
- Zhodnocení funkčnosti procesů
- Zjištění stávající aplikační podpory FM procesů a zhodnocení její funkčnosti
- Paralelní sběr požadavků vlastníků jednotlivých procesů FM na funkcionalitu informační podpory a charakter poskytovaných služeb podpůrného nástroje
- Tvorba katalogu požadavků vlastníků FM procesů, jejich vykonavatelů a příjemců výstupů daných procesů
- Prioritizace požadavků z pohledu ČP
- Etapa II – Doporučení k optimalizaci procesů a požadavků na aplikační podporu FM procesů, optimalizovaný katalog požadavků na systémové řešení
- Posouzení současného stavu procesů FM a jejich parametrů
- Posouzení dostupnosti a kvality vstupních dat procesů FM
- Samostatné vyhodnocení klíčových procesů FM, zpracování variant procesního modelu FM a příprava podkladů pro rozhodnutí ČP o jejich výsledné podobě
- Návrh doporučení v oblasti zastřešení procesů FM především popis nezbytných rolí, návrh rozdělení odpovědností za dílčí aktivity procesu a formalizace eskalace a řešení problémů identifikovaných v oblasti FM
- Návrh doporučení k optimalizaci procesů FM – odstranění duplicit, odstranění aktivit bez přidané hodnoty, odstranění plýtvání, narovnání komunikačních toků, formalizace rozhodovacích aktivit, formalizace standardů kvality vykonávání činností FM, stanovení rolí a odpovědností
- Návrh doporučení zaměřených na způsob sběru vstupních dat, standardizace kvality vstupních dat a způsobu jejich získávání
- Definice optimálního pořadí realizace navrhovaných doporučení k optimalizaci procesů FM obsahující základní charakteristiku přístupu, popis celkových přínosů a rizik souvisejících s provedením změny
- Posouzení přínosů a omezení zavádění nástroje pro podporu jednotlivých FM procesů s ohledem na náklady, využitelnost, bezpečnost a přijetí v podmínkách ČP
- Organizace pracovních workshopů pro sladění představy potenciálních uživatelů systému pro podporu FM
- Aktualizace katalogu požadavků na aplikační podporu FM procesů
- Revize priorit požadavků
- Etapa III – Vyhodnocení aplikační podpory, návrh změn a vypracování komplexního hrubého technologického návrhu včetně finančního vyjádření
- Posouzení a vyhodnocení současného stavu aplikační podpory vůči aktualizovanému katalogu požadavků a vůči standardům obvyklým na trhu při IT podpoře procesů Facility managementu
- Návrh změn a rozšíření současné aplikační podpory dle závěru vyhodnocení a dle možností aktuálně dostupných aplikací a strategického rozhodnutí ČP o celkových nákladech, preferované koncepci a preferovaných funkcionalitách
- Vypracování návrhu globální architektury poptávaných změn/rozšíření aplikační podpory FM procesů jako strukturovaného zadání pro oslovení trhu
- Zpracování projektového plánu implementace změn/rozšíření aplikační podpory FM procesů včetně hrubého harmonogramu a návrh nezbytných kroků přípravné fáze před zahájením vlastní implementace
- Zpracování finančního plánu implementace/změn rozšíření aplikační podpory FM procesů včetně rámcové kalkulace předpokládaného Total Cost of Ownership
- Návrh alternativ zajištění poptávaných funkcionalit pro optimalizaci aplikační podpory FM procesů dle vyhodnocení situace na trhu