Řešení: GDPR
Klient: Město Hranice
Realizace: 02/2018 – 03/2018

Hlavním cílem bylo vypracování auditu připravenosti v oblasti zpracování osobních údajů v návaznosti na Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR) u 11 příspěvkových organizací zřízených městem Hranice včetně návrhu případných opatření vedoucích k souladu současného stavu

Předmět

V rámci zakázky byly provedeny následující činnosti:

  • Analytická etapa:
    • Analýza procesů spojených se zpracováním osobních údajů (např. shromažďování, ukládání na nosiče informací, zpřístupňování, úprava nebo pozměňování, vyhledávání, používání, předávání, šíření, zveřejňování, uchovávání, výměna, třídění nebo kombinování, blokování a likvidace)
    • Analýza současného stavu hardwaru a softwaru v souladu s bezpečnostními požadavky GDPR
    • Analýza fyzického zabezpečení kanceláří a dalších prostor, ve kterých dochází ke zpracování OÚ
    • Analýza vnitřní dokumentace (její úplnost) upravující ochranu osobních údajů (zejména vnitřní předpisy, evidence zpracování osobních údajů)
    • Návrh vhodných opatření (organizačních a technických a jejich dostatečnosti – zejména role pracovníků zpracovávajících osobní údaje, záznamy o přístupech k osobním údajům) ke splnění požadavků stanovených GDPR
  • Hlavní výstupy poskytovaných služeb:
    • Zhodnocení stávajících procesů spojených se zpracováním OÚ a posouzením míry souladu s požadavky dle GDPR
    • Zhodnocení stávajících opatření (organizačních a technických a jejich dostatečnosti) a jejich porovnání s požadavky GDPR
    • Zhodnocení stávající dokumentace (její úplnosti) nezbytné k ochraně OÚ a posouzení míry souladu s požadavky dle GDPR
    • Určení rizikových oblastí v procesu zpracování OÚ
    • Návrh jednotlivých opatření rozdělených do těchto oblastí:
      • Organizační opatření
        • Vnitřní předpisy, evidence zpracování osobních údajů, postupy
        • Metodiky (zejména metodiky jak postupovat při aplikaci GDPR, včetně vyhodnocení dopadu na informační systémy)
      • Technická opatření
        • Implementace technologií (zajištění HW, SW, licence, instalace, konfigurace, školení personálu, testování atd.)

GDPRReference

Comments are disabled.